CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, April 24, 2009

Menarik di Internet

pasca modenisasi ini, dasar langit terbuka dan dunia tanpa sempadan telah mewujudkan peluang pekerjaan yang mengubat perasaan bosan kita dalam hidup ini dengan melakukan aktiviti-aktiviti yang menarik yang terdapat dalam internet pada masa sekarang.. dari masa ke masa, aktiviti tersebut tumbuh bagai cendawan selepas hujan..huhu..waa.. pendahuluan macam dalam karangan..siap ada ungkapan menarik lagi..kalau sensei normi aku baca mesti dye bangga.. haha..benda biasa je padahal..hehe orite...pada post nie, aku nak senaraikan aktiviti yang boleh dikatakan 'ubat' kepada penyakit bosan apabila berada di rumah..


1. Men-blogging

Anda semua boleh berkongsi cerita-cerita anda kepada seluruh dunia menerusi aktiviti ini.. pastikan cerita-cerita anda menarik untuk tontonan ramai.. langkah ini juga penting bagi menarik trafik ke blog anda..haha.. contoh blog yang berjaya ialah wonderboystory.blogspot.com.. hehe dalam sekolah aku, dah ramai jugak r budak sekolah aku yang dah ada blog sendiri..antara blogger yang terbaru ialah muzarK..hehe (wei mamat nebor!! mung patut bayar 2 inggit ea sebab aku promote blog mung..hehe) klip di sini untuk membaca blog beliau.. konklusinya, aktiviti ini sangat lah best..!!


2. Nuffnang

Jikalau anda mempunyai blog sendiri, hiasilah blog anda dengan iklan-iklan dari nuffnang.. dengan meletakkan iklan ini, fulus a.k.a pitis kita akan bertamabah.. tambahan pula, iklan-iklan ini juga akan mencantikkan lagi blog anda dengan pebagai warna dan corak..hehe kepada para blogger, jangan buang masa, jadi seorang nuffnanger sekarang dengan mendaftar di sini.. ambillah peluang menambah kewangan anda di samping anda men-blogging.. modal tidak diperlukan..hehe


3. Youthsays

Satu lagi cara untuk menambah kewangan anda.. tetapi, youthsays anda tidak perlukan blog.. caranya mudah saje.. daftar dan 'take survey' dan dapat duit..joinlah sekarang.. jika anda berminat, klik saje di sini.. di sini juga, anda boleh berinteraksi bersama kawan-kawan anda yang lain.. dengan itu, kawan kita akan bertambah di samping dapat berkongsi ilmu..kononnye lah..hehe



4. Game Online : Travian

seperti kita semua tahu, terdapat banyak game online yang dapat kita habiskan masa kita untuk bermain dengannya.. hehe.. cadangan aku untuk korang, aku rasa baik korang main game nie, travian..best woo.. game dye bese jew, bukan complex sangat pown..so, untuk seme jenis komputer pown boley maen r..best r gak..boley r gak wase jadi ketua kampung camne.. kalau korang nak main, klik di sini..