CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Friday, June 12, 2009

Stadium itu..Runtuh??..

Terengganu telah menjadi tuan rumah pada Sukan Malaysia (yang ke berapa?? ntah la..) pada tahun 2008.. negeriku itu juga telah menjuarai sukan itu buat kali pertama... kalau dah jadi tuan rumah tu, mestilah kena ade stadium kan?? menurut wikipedia, stadium yang dikenali Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin ini dibina sejak 2005 telah menjadi stadium tercanggih di pantai timur.. pembinaannya telah memakan lebih kurang RM270 bilion...perasmian stadium ini telah disempurnakan oleh Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, Al-Wathiqu Billah Sultan Mizan Zainal Abidin Ibni Almarhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah pada 10 Mei 2008...Stadium ini menjadi mercu tanda Terengganu dan gelanggang bagi beberapa acara sukan utama...

Malang memang tidak berbau kerana penduduk sekitar stadium tidak terhidu atau terbau malang yang bakal menimpa stadium pada pagi 2 Jun 2009 yang lepas apabila bumbung utama stadium itu telah runtuh..runtuhan itu tidak mengorbankan nyawa tapi telah memusnahkan beberapa kereta orang awam sekitar.. tapi..persoalannya sekarang..apakah yang mengakibatkan semua ini berlaku?? ada yang berpendapat kerana struktur bumbungnya yang tidak stabil.. tetapi, bagi orang yang telah melakukan kajian seperti saya lain ceritanya..puncanya ialah...ialah.. malas lah nak cerita..tengak je lah gambar kat bawah nie..


Sebelum Kejadian...



Semasa Kejadian...


Selepas Kejadian...

* madam, pinjam gambar taw..huk67..

22 comments:

rman said...

C

rman said...

E

rman said...

R

rman said...

I

rman said...

T

rman said...

A

rman said...

L

rman said...

A

rman said...

M

rman said...

A

rman said...

N

rman said...

I

rman said...

E

rman said...

H

rman said...

.

rman said...

.

rman said...

.

-Bambino- said...

mmg laa lame tpi nk jdi kew cerita..
weyh, dah2 r wat skill bodo g2..
srabut er..
wat kt blog mg r..

J4smin 4L z4hR4 said...

huhu.. rksasa 2 lam otromen at kn???

-Bambino- said...

xtaw r..
xprnh hafal jns2 otomen ea..
tny ank madam r..
hahaha

C.H.O.D.A said...

arf eman glew ke?
benony bkn rksase hok uat runtuh..
ak uat..haha...mse tu ak jd otromen lwn ngan rksase tu pah2 trlnggr stadium...

-Bambino- said...

aku cye klu mg rksase..
hahaha.. gong badak mmg majal kowt..haha