CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, August 9, 2009

Mari Kenali Beliau..

Okey..aku ingin teruskan lagi program "Ilmu Dikumpul, Guru Dijunjung"..hehe.. pada kali ini aku akan membincang tentang seorang cikgu lelaki.. untuk soal kenal kita dengan si beliau, kita ikuti biodata ringkas mengenai beliau... tadaa....!


Biodata Ringkas Si Beliau

Nama : Encik Abd Hamid Bin Mohd Noor
No I/C
: 590517-08-5557
Umur
: 50 Tahun 2 Bulan Lebih
MP Diajar
: Bahasa Inggeris
Hobi
: Menonton tv kowt..Hindi movie..hehe
Alamat Rumah
: Tinggal bersama classmate aku..apush..
Makanan Feberet
: Durian/Tempoyak..betol dop Sir?
Sifat Peribadi
: Mari kita kaji sama2..kat bawah..


a) Seorang Yang Berdisiplin Tinggi...
Buktinya dapat kita lihat apabila anda datang awal ke sekolah..jikalau anda datang lewat, maka xdapatlah anda menonton bukti tersebut..hehe.. sebabnya, buktilah ialah kereta beliau merupakan antara kereta guru yang paling awal tiba di tempat letak kereta selepas Pok Guard..hehe maksudnya, beliau ke sekolah pada awal waktu.. dalam kul 6.45 mesti da sampai..

b) Seorang Yang Penyayang..

Bagaimana beliau dikatakan sedemikian??.. ermm..begini ceritanya, dulu, aku dan beberapa kawan aku pernah tinggal bersamanya..tumpang tinggal kat rumah beliau.. aku dapat lihat sifat ini apabila dia melayan anak asuhan isterinya bagai menatang minyak yang penuh..beliau layan seperti anak sendiri.. anak sendirinya pula, beliau sangat sayang akan anaknya terutamanya yang lelaki tunggal itu..beliau tidak pernah terlepas memberi makan pada si apush itu..kalau xpercaya, tengok sendiri r kesan khas pada body anak beliau tersebut..hehe

c) Seorang Yang Baik Hati...
Semasa tempoh 3 hari di rumah beliau, beliau telah menunjukkan sifat baik hati terhadap anak muridnya.. Contohnya dapat dilihat apabila beliau membawa Mamat( Babak) dan Zeni, geng2 aku, ke klinik apabila mendapati anak muridnya tersebut dalam keadaan yang tidak seberapa sihat..Beliau juga telah menyediakan kitorang hidangan yang lazat2 kepada tetamunya.. Layanan yang mesra gitu..sungguh baik hati cikguku sorang nie..hehe

d) Seorang Yang Berdedikasi...
Bapa kepada 3 orang anak ini berpengalaman luas dalam mengajar English.. barang siapa yang belajar dengannya, maka untunglah mereka itu.. apa yang boleh aku katakan, memang best gler belajar BI ngan beliau.. Teknik mengajar pown mantap..hehe.. satu lagi, apabila beliau menulis kat papan hitam or whiteboard, jarang sekali dia memegang buku..semua ilmu yang diturunkan beliau ada dalam akal fikirannya.. Sering aku terfikir, camne beliau dapat ingat semua nie ekk??.. huhu.. dasyat..

e) Seorang Yang Tegas..
Tengok cara beliau jalan, mengajar pown dah tahu beliau seorang yang tegas taw.. Jejaka berkaca mata ini sememangnya tegas dalam semua perkara..oleh itu, tidak hairanlah jikalau semua perkara diceburi sering kali mendapat kejayaan di semua peringkat mahupun kebangsaan.. dalam kelas pula, tidak mungkin bagi anda terjumpa pelajar yang tidur semasa dia mengajar melainkan pelajar itu sakit yang amat kritikal..hehe.. sebabnya, faham2 lah..

Kesimpulannya..
Dapat disimpulkan di sini bahawa Sir Hamid adalah antara cikgu yang cemerlang dalam semua bidang.. Sir, ingatlah daku dalam doamu..huk67... last skali, Sir Hamid, aku sayang padamu!...huhuhu barang siapa yang sayang juga pada sir, silalah nyatakan perasaan anda kat ruangan komen..Ucapan juga diterima.. Terima kasih..haha


40 comments:

rman said...

waaa... indah bangat ini.. ILUVU TOO SIR!!nnt edisi kedua.. ak sambungkan..! di
http://rmanphotography.com/myblog/

-Bambino- said...

aku xsuh sambung pownn..
tp klu nk uat versi mg pown xpe..
dialu-alukan..hehe

ryin said...

ceyh..sje er nk soh org tnggal komen...
hua3..
nway, I LUV U SIR...

musti sir brbngge nge mg kalo ye bce post ney..hehe...

arefief007 said...

tahu yin ork.. sje j nk suh org tinggl komen.. huk8...

din, rman nk niru mg r tu owr wak g2.. lau ye wak g2, mg sound padat g2.. haha..

p/s:aku rase mg xdapat da nasi kuning free kali nih... sbb ayh aku bkn main tenet pun.. huhu...

nywy, luv u my dad! ahaksss...

arefief007 said...
This comment has been removed by the author.
AEN.LUV gallery said...

huhux.. ke'cool'an sir wat rq xkering gusi..

Lap u sir!

-Bambino- said...

ish...xwajib pown i suh u all tinggal komen taw..klau u all syg sir, u all kene lah komen..

weh, biar lah rman wat lu..lps buat, sound pdt gler!!haha

aku xmengharapkan nasi kuning or pape la..xmghrap pown sir tgk, wat malu aku jew..huk45..

adyhollowgurlz said...

sir hamid mmg besh!!!!
luv u sir!!

rman said...

ak dop wak gape2 nk sound doh.. tggu arr ak wak ruang khas dforum kkg.. dgn tajuk 'kenali guru anda!'..

mg jadk author yer..
bereh?!

aFeeQ said...

tuk kali kedue aku nk nyibok...

I LUV U SIR!!!

=p

-Bambino- said...

ikt mg la rif..
aku sokong lake mg..
aku thu mg btol..
kui2..

xpe nk nyisok kew nk pew..
aku xkisah..huhuha

moshahu said...

i luv u too sir.Pray for my success in the coming spm 2009.Thanks

ganu said...

ha time ak lop....

walau sir x pernah mengajar waktu pnp saya.....tapi dapat aku rasa ilmunya juga turut mengalir padaku...
hebatnya seorang guruku ini....

ingin ku katakan.....

a..k..u....
sayang sama kamu...sir

mmmuah...
sebab sir gak ah ak ngan zeni skang dah sihat walafiat alhamdulillah...

hehehe...
semua pernyataan din buat semua btul...
tiada sangsi terhadap mu sir...


sape yang sangsi tu meh juper ak...
.. Assalamualaikum...

C.H.O.D.A said...

i luv u sir!!!
thnx 4 evrythng..
byk blja ngan sir neh~

bino>
mu mmg op sje je kumpul kmen byk2~

-Bambino- said...

ish..bukan kumpul..
saje nk sruh korang semua buat ucapn utk sir..
kekg klu ye bce, ye tahu yang korang syg kat dia..
mesti r dye bagga kat korang..
aku cuma pencetus jew..haha

ganu said...

ceh din ingin populariti!!!!!

hahaha..
gurau je upek...
tul dah tu pencetus knon...
sekurang2nyer kte dapat sampaikan yang kte sayang sir...

pahnie cg ane lak?

-Bambino- said...

xtaw lah aku..
bnde nie nak boleh ke idea lame weyh..
hahaha..
aku wase guru klas plok pasnie..tp lmbt ag r kowt...

mime92 said...

jadi sungguh la mg ni.....
wak ak pliknya, bnyak lak idea mg....
tp, apa yg mg post 2 mmg btol blake...
pape pun,,,,,
sir is da best....

luv u sir n
tenq 4 everything....

-Bambino- said...

fakta tntg cikgu mane bley reka..
xbaik taw.. ala, semua aku cte ikhlas dari hati..
hahahahahaha....

Dr. Yumi said...

ikhlas nye mg.. pas ni dpt plok plt kng.. haha..

to sir hamid: thanks for teaching me to make some improvement in english.. andnot to forget, for your advices.. thanks alot, sir.. jasamu dikenang, doakan kejayaan saya, 10 1A's SPM 2009..

Anonymous said...

mg sume g lyn ke din owr..duk wt byk komen ye..klo syg ke sir meh ah kte pkat oyat dri rma2...aparaa...(^^,)

-Bambino- said...

pye dengki ngt orr...
wat retek r kle g2 goxx..
cian guh..

C.H.O.D.A said...

din gle glamer

-Bambino- said...

mne dew.......
cda dgki gok kew???
cian guh,,
huhuhu...

JIGSAW said...

To Sir Hamid: Assalamualaikum, di kesempatan ini sy nk ucpkn trima kasih byk2 kt sir... Sbb byk sgt yg sir ajr bkn stakt BI jer...n Sir jgk tlah mrubah cra sy brfikir... huhu.
Anyway... trima kasih byk2 neh..

To Din: Mg pn byk ajar aku... bnda mlek n bnde x mlek.. Anyway tima ksih r byk2 neh n pasni jgn harap r mg nak pintas no. aku dlm kelas...hehehe

To Afif: aku rser mg klu nk blaja ngan Din mmg ssuai... tp mg kna ubah r cra blaja mg ngan Din...
Kalu mg blaja mlek ngan yer mg bleh brjaya pasni... Aku yakin mg BLEH...hahahha

To Shayuti: Aku rser mg byk jaser gak r ... sbb besenyer klu ada kerja2 dlm kump.. mg r tlg waknyer.. huhu.. anyway aku cmer nk nasihat jer... walaupun aku bkn sper2 tp cmer nk kbo... sila baiki tlisan... hehehe... jgn mrh...

To bdk2 puan 5E1: Mohon maaf erk... rsernyer aku byk dah wak slh kt korang erk... Kalu ada yg skit ati ngn aku sori erk..
Aku rser Lily kot aku byk wak slh... huhu... sri erk...and
to sek2 BESUT... sri r nganyin(x taw eja gner...) skmo... aku graw2 jer... Majulah Besut... hehe..

thank you smua... n Din sri r kmen aku pnjg erk... mg patut brsyukur aku kmen pjg gni sbb post aku pn x spnjg gni... hehe.. Ok lah.. stakat ini sjer pertemuan kter... Sy akhiri dgn pntun 3 kerat...

Dua tiga kuching berlari,
Ada dua budak botak,
Rupa2nyer Upin dan Ipin...

hahaha... marvelous... marvelous..
(kalu x pham kena tgk cte dyer..n kena bc mcm loghat India skit)

miss archie_unniy said...

I luv u sir!w/pom sir x ngajr aq..hak3

-Bambino- said...

luq~
mg man macam nak meninggalkn dunia nie jew komen g2..
debor nk cdey aku bce..
pasal nak pnts mg 2, aku xheran..
hahaha..

uniy~
sape2 pown boley syg sir..
hehehe..

C.H.O.D.A said...

ak xjeles pown..
xheran..haha..
weh..bkpe ngan luq ow?

-Bambino- said...

xtaw la aku...
dbor aku bce..
huk45....

arefief007 said...

yeah.. pelengkap kepada komen ke 30 din.. haha.. mesti ye bangge pasny...

weh luq.. bkpe ngn mung owr?? mung nk g maner? jgn tinggal aku.. huk8...

ryin said...

er...luq?mg ok dop ea??
bmbg ak...

>>dynn
weh,lagu gape lam blog mg ea??
bez r...huhu

-Bambino- said...

ramai da org wehi lagu nie..
bese r.. tgk org mnt r..
hahaha...
ST12 - Saat terakhir..

JIGSAW said...

to all...
woi...
mg igt aku nak mati ker?
aku cuma nak minta maaf je r..
menjelang bulan ramadhan, syawal, trial, spm...
kalu nak minta maaf kat skolah ssh plak.. kena jmper sorg2..
huhu..

to Din:
tlg r smangat skit... aku nak pntas mg nie...
and setiap yg idup pasti akn merasai mati..
kter x taw ajal kter..
mner taw mung mati dlu ke din..hehehe
live or die NOT your choice...
allah yg tentukan...huhu
sekian,
wabillahitaufikwahidayahwassalamualaikum
warahmatullahiwabarakatuh...
syukran2...
huhu...
semoga bertemu lagi...
di masa dan waktu yang lain...
dalam blog bdak nie...

dark sengal said...
This comment has been removed by the author.
dark sengal said...

i lap u foreva sir!!
u r the best teacher in the world!!
muah23x..

J4smin 4L z4hR4 said...

huhu.. rndu sir hamid..
btol la dia ngajar dgn care yg tsndri, x tgk bku..
nota grammar dia bleh diaplikasikan smpai la ke liang lahad..
sbb dia aq lg faham sal grammar..
aq pun bnyk blaja dri dia,
tntg disiplin..
tntg hidup..
respect gler sir hamid...
syang sir....

ibnumalik said...

Asslamualaikum..
walaupun sir dop bace komen ni mungkin..
Tapi nok oyap gok..
I love u n syg sir 4ever..
bnyk ilmunye dh dturunkan kat sy..
spe nak meh cni..huhuk

kudin said...

walaupun ak hanye smpt 2 bln je ngn sir..ak ttp nk ucap gk..

I LUV U sir..hahaha
ur da best..

Anonymous said...

Hmm..fest time kmen org ni sush r gak..tp kalu hasil dh gempak..ni kire puji r ni..hehe..aq nkucap congrats coz geng aq ni dpt tau sbegi2 bnyak tntng sir..kpd rman, gud luck, kpd all the geng, trial dpat a lake ek, pling rendah b pun aq dh bangge beb..to the bambino, keep up da gud werks, aq nk tnye ni, xd orng ag k yg plan sal reunion?

Ahmad Al-Muzakkir said...

sy syg sir ...