CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, August 6, 2009

Babi Itu Babi!

Perkataan 'tutup' berkait rapat sekarang ini dengan virus H1N1 sekarang..kesimpulannya, sekolah aku pown terlibat dengan perkara tersebut.. ye.. SMK Lembah Bidong (LeBEST) sudah pown ditutup selama seminggu dek merebaknya virus selsama babi 2.. 4 orang pelajar disahkan positif.. persoalannya sekarang, adakah kita akan ganti seminggu nie?? siapakah insan yang malang itu?? barang siapa yang tahu, sila tinggalkan komen.. doakan kesihatan pelajar sekolah kita itu..moga2 cepat sembuh..


Kronologi H1N1 Ke LeBEST

1) Mula-mula aku dengar kat negara2 besar..time 2 aku xheran..sebab jauh lagi dengan Malaysia.. Hati sangat tenang...

2) Lepas 2, dengar plak kat negara2 Asia.. time nie pown ase xheran..ase macam Malaysia xkene jew.. Hati masih dalam keadaan sangat tenang..

3) Tak lama lepas 2, dengar ada kat negara ASEAN plak.. time nie xase heran ane gak..xdebor mane lagi..hehe.. Hati dalam keadaan tenang lagi..

4) Kejut x kejut, H1N1 da sampai kat Malaysia..mula2 tahu, aku dengar sampai kat KL or Johor g2 r.. time nie debor sket baru.. jauh lagi dari Terengganu.. Hati risau sket..

5) Dalam masa beberapa hari, virus nie merebak lalu sampai ke Terengganu.. memang debor la jugak.. tapi xheran mane ag..

6) Bila ekk, aku xingat, aku dengar Sekolah Sukan Bukit Nenas da sampai virus 2.. sekolah kat Setiu da kene.. time 2 MRSMKT pown da kene.. makin dekat dengan sekolah aku.. hati pown makin risau..

7) H1N1 tiba di SBPI Batu Rakit dan Merang Suria.. Maknenya, sekolah aku ditengah2..makin lah terasa kehangatan virus 2..

8) Sebuah bas sekolah aku dipenuhi oleh pelajar telah menyerang Klinik Batu Rakit untuk mendapat rawatan..sebabnya, ramai sangat yang deman.. hal ini berlaku selama 2 hari berterusan..

9) Doktor2 telah ditempatkan di dewan sekolah aku untuk memudahkan pelajar diperiksa.. Dalam pemeriksaan tersebut, 14 pelajar lelaki dan 6 pelajar perempuan dikuarantin akibat suhu badan yang melebihi 38 ...

10) Selapas beberapa hari, sekolah aku diumumkan ditutup selama seminggu disebabkan virus ini.. sungguhku xsangka virus selsama babi ini merebak ke sekolah aku..doakan keselamatan dan kesihatan penghuni sekolah aku..

9 comments:

hamba-Nya said...

2laa..bala ALLAH..bila2 mase jer bole jadiknya..
ayuh sama2 solat hajat+doa..mohon keredaan Allah..DIA pemberi penyakit, DIA juga penyembuh penyakitnya..

adyhollowgurlz said...

mohon pada yang Esa...yang terbaik ini sedikit ujian dye kepada kita...

AEN.LUV gallery said...

sab0 jelaaa..... nseb bek diri neh beransur puleh..

arefief007 said...

bro, camne nk ltk iklan adverlets tuh???? huhu...

-Bambino- said...

darat mcm taek..
copy n paste jew la..

ganu said...

hahaha...
mg kne ingat gk din oi...
mg 2 dmam...
peratus tinggi nk bley nyakit nie...
len r ak antibodi kuat....
hahhaa...
x pe2 ak doakan sume warga Le'best t'hindar dari selsema babi atau pig flu....
hehehe

-Bambino- said...

mg bkn antibodi kuat tp...
tp..tp..
kuat bnde len..
kuat makan..haha

ganu said...

cit mner ad....
2-2 skali daa.....
hehe

dyenuurfa said...

h1n1..
tu la..
byk gle skol ttup...
tp my skol x ttup ag..
huuhuhu msih brthn...
yg pnting skrg doa pd yg ESA..